Pages

Thursday, April 7, 2011

blues PEREMPUAN sakit jiwa !

Penipuan satu penindasan paling kejam.
penipuan lebih mesra bersama perempuan.
Kenapa begitu? tanya ku terpinga.
Lumrah alam yang dicipta oleh mereka.
Penipuan, penindasan dan perempuan.

Mereka sering kata,

Curang dilakukan perempuan
Penipuan sebati bersama perempuan.

Mereka kata lagi,

Perempuan itu perempuan jalang
Jalang itu aku
Perempuan itu perempuan sial
Sial itu aku.

Mereka mengata perempuan, itu aku

Mereka maki hamun perempuan, itu aku
Disepak diterajang perempuan, itu aku
Dihina dicerca perempuan, itu aku
Disampah dibolakan perempuan, itu aku !!

Persetankan mereka.

Tidak sedar, jiwa, hati, minda, mata

Mereka sebati penipuan,

segaul penindasan
sejiwa kecurangan.

Mereka itu gila !!!

Kesedaran tidak wujud diakal mereka.

Mereka bukan metal , tapi mental

Mereka bukan mereka
Mereka bertopeng disebalik mereka
Mereka pandai bermuka-muka.

Kenapa perempuan begitu?

tanya ku kebingungan..
Sebab mereka adalah mereka
Kenapa perempuan curang?
tanya ku semakin kebuntuan..
Sebab mereka adalah mereka
Kenapa perempuan ligat?
tanya ku sambil mata terkebil-kebil
Sebab mereka adalah MEREKA.

Perempuan itu sial itu disakiti

Perempuan jalang itu diludahi
Perempuan itu dibenci
Sebab mereka tidak menghargai,
tidak menghayati,tidak memahami,
tidak menerima perempuan, itu AKU !!

Wahai mereka sekalian,

buanglah lumrah alam yang dicipta..
Wahai mereka sekalian,
jika sentuh perempuan selembutnya,
sangkar lah tempatnya.
Jika sentuh perempuan sekasar duri,
Sedari lah termakan diri.

Bicara mereka,

Kau perempuan jalang
Kau perempuan sial
Kau perempuan sampah
Kau perempuan kotor
Kau perempuan curang
Kau perempuan penipu
Kau perempuan hina
PEREMPUAN ITU AKU !!!

No comments:

Post a Comment