Pages

Friday, March 25, 2011

Bulan Bintang

Semalam kami masih bersama. Masih bergelak ketawa, masih meluah rasa, masih memendam rindu dan masih bermadu asrama tapi hari ni kami seperti orang asing yang tidak mengenali antara satu sama lain. Aku cuba mencari di mana silap di mana punca yang menyebabkan kami diam membisu tanpa berita. 
Aku bertanya kepada sang bulan mengapa ini terjadi ? mengapa ini harus kami lalui? semalam kami masih bersama ! Sang bulan hanya diam membisu dan semakin lama warnanya semakin pudar seperti kisah kami. Aku bimbang kisah kami akan layu sepi seperti bulan. Aku menangis merayu kepada sang bulan jangan kau pudarkan warna yang cantik itu. Sang bulan hanya mampu memandang tanpa berbuat apa2 ! Aku melihat sang bintang pula semakin menghilangkan diri disebalik malam yang pekat tanpa sedikit cahaya yang indah. Aku bertanya kepada sang bintang, kenapa kau selindung disebalik malam yang gelap? Apakah kau xmampu untuk memberi sedikit cahaya kepada aku? Jawab sang bintang kepadaku, aku xmampu memberi sedikit cahaya kepada engkau kerna aku juga sedang bersedih seperti kau.

No comments:

Post a Comment